Artykuły na: Czy moje urządzenie zadziała w USA?

Dlaczego nie wszystkie urządzenia działają w USA?

Dlaczego nie wszystkie urządzenia działają w USA?


Planujesz podróż do Stanów Zjednoczonych i zakładasz, że Twój europejski telefon zadziała tam bez problemu po włożeniu amerykańskiej karty SIM? Niestety, nie zawsze tak jest. Sieci komórkowe w USA działają inaczej niż w Europie, co prowadzi do wielu problemów z kompatybilnością.


Oto cztery kluczowe powody, dla których Twój telefon może nie działać w Stanach.




1. Inne częstotliwości (pasma) – najważniejszy powód


To fundamentalna i najczęstsza przyczyna problemów. Twój telefon jest jak samochód, a sieć komórkowa jak droga.


Wyobraź sobie, że Europa to sieć gładkich, asfaltowych autostrad. Twój telefon, niczym sportowe auto z niskim zawieszeniem, jest do nich idealnie przystosowany.


Stany Zjednoczone to zróżnicowany teren. W miastach znajdziesz "asfalt", ale poza nimi dominują wymagające drogi typu off-road. Jeśli Twój telefon (sportowe auto) nie jest przystosowany do takiego terenu (nie obsługuje amerykańskich częstotliwości), po prostu ugrzęźnie i straci zasięg.
  • Częstotliwości w Europie: Głównie pasma LTE B1, B3, B7, B20.
  • Częstotliwości w USA: Głównie pasma LTE B2, B4, B12, B13, B66, B71.


Jeśli Twój telefon nie obsługuje tych amerykańskich „dróg”, nie połączy się z siecią, nawet z aktywną kartą SIM.




2. Koniec sieci 2G/3G i wymóg posiadania VoLTE


W Stanach Zjednoczonych operatorzy całkowicie wyłączyli swoje stare sieci 2G i 3G. W Europie te sieci często nadal działają jako wsparcie dla połączeń głosowych.


W USA wszystkie połączenia głosowe muszą być realizowane przez sieć 4G (LTE) za pomocą technologii VoLTE (Voice over LTE).


Co to oznacza?

Jeśli Twój telefon nie ma w pełni działającej i kompatybilnej funkcji VoLTE dla amerykańskich sieci, dojdzie do sytuacji, w której:


  • Internet będzie działał przez sieć LTE.
  • Nie będziesz mógł dzwonić ani odbierać połączeń telefonicznych.




3. Restrykcyjna certyfikacja operatorów


Amerykańscy operatorzy (zwłaszcza Verizon i AT&T) prowadzą tzw. „białe listy” (whitelists), czyli spisy modeli telefonów, które zostały przez nich oficjalnie przetestowane i zatwierdzone do użytku.


  • Brak certyfikacji oznacza, że Twój telefon, nawet jeśli technicznie jest sprawny, może zostać uznany za „niezaufany” i nie zostanie dopuszczony do sieci.
  • Verizon jest najbardziej restrykcyjny i blokuje praktycznie wszystkie niecertyfikowane urządzenia.
  • AT&T blokuje możliwość aktywacji kart eSIM na niecertyfikowanych telefonach z Androidem.
  • T-Mobile jest najbardziej elastyczny i najczęściej działa z telefonami z Europy, o ile tylko obsługują odpowiednie częstotliwości i VoLTE.




4. Specyfika telefonów z Chin i innych rynków


Telefony, zwłaszcza chińskich marek lub te kupione na platformach typu Aliexpress, stanowią grupę podwyższonego ryzyka.


  • Telefony z chińskiej dystrybucji (na rynek CN) są fabrycznie pozbawione kluczowych amerykańskich częstotliwości oraz nie posiadają modułu eSIM (dotyczy to nawet iPhone'ów).
  • Telefony chińskich marek na rynek europejski (np. Xiaomi, Realme) często mają zablokowaną funkcję VoLTE dla sieci w USA, co uniemożliwia wykonywanie połączeń głosowych.




Podsumowanie – jak się przygotować?


Zanim wyjedziesz, upewnij się, że:


  1. Sprawdziłeś obsługiwane częstotliwości – skorzystaj z naszego weryfikatora na stronie produktu.
  2. Twój telefon obsługuje VoLTE – jest to kluczowe dla połączeń.
  3. Znasz pochodzenie swojego telefonu – unikaj urządzeń z rynku chińskiego.
  4. W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z nami. Sprawdzimy Twój model i doradzimy najlepsze rozwiązanie.

Aktualizowane na: 06/12/2025

Czy ten artykuł był pomocny?

Podziel się swoją opinią

Anuluj

Dziękuję!