Problemy z chińskimi markami telefonów w USA: Co musisz wiedzieć?
Problemy z chińskimi markami telefonów w USA: Co musisz wiedzieć?
Jeśli używasz telefonu chińskiej marki (takich jak Xiaomi, Realme, OnePlus, Oppo, Vivo czy Huawei) i planujesz podróż do Stanów Zjednoczonych, musisz mieć świadomość dodatkowych, nieoczekiwanych wyzwań. Nawet jeśli Twój telefon teoretycznie obsługuje amerykańskie pasma, mogą pojawić się poważne problemy ze stabilnością połączeń i internetem.
1. Dlaczego telefony chińskie mają problemy w USA?
Klucz do problemu leży w projektowaniu i certyfikacji. Telefony tych marek są optymalizowane pod kątem rynków europejskich i azjatyckich, natomiast rynek Ameryki Północnej (z uwagi na unikalne i restrykcyjne sieci) jest często traktowany przez producentów jako drugorzędny lub pomijany.
- Brak Certyfikacji: Amerykańscy operatorzy (jak AT&T czy Verizon) wymagają ścisłej certyfikacji i testów urządzeń. Chińskie telefony tej certyfikacji nie posiadają.
- Oprogramowanie nieprzetestowane na USA: Operatorzy w USA całkowicie wyłączyli starsze sieci 2G i 3G, co oznacza, że połączenia głosowe muszą być realizowane przez technologię VoLTE (Voice over LTE). Oprogramowanie telefonów chińskich, choć wspiera VoLTE, rzadko jest testowane pod kątem pełnej i stabilnej współpracy z restrykcyjnymi sieciami w Stanach Zjednoczonych.
2. Dwa najczęstsze problemy techniczne
Problemy z chińskimi urządzeniami w USA są przewidywalne i dotyczą dwóch kluczowych obszarów: połączeń głosowych i stabilności połączenia LTE.
A. Blokada funkcji VoLTE i niemożność dzwonienia
Najczęściej spotykanym problemem jest całkowita blokada lub niepoprawne działanie funkcji VoLTE, co uniemożliwia wykonywanie i odbieranie połączeń głosowych.
- W niektórych modelach (np. Realme), funkcja VoLTE może być fabrycznie zablokowana na poziomie systemowym dla regionów spoza Ameryki Północnej. W takiej sytuacji nie zadzwonisz, mimo że internet działa poprawnie.
- Wymagana zaawansowana konfiguracja: W niektórych przypadkach, odblokowanie VoLTE wymaga długotrwałego i skomplikowanego procesu konfiguracji, dostępnego tylko dla zaawansowanych użytkowników. Może on wymagać użycia zewnętrznych narzędzi, takich jak Pixel IMS i Shizuku. Jest to procedura obarczona ryzykiem i my jako obsługa klienta nie jesteśmy w stanie jej przeprowadzić zdalnie.
B. Utrata połączenia LTE i brak automatycznego powrotu
Często telefony chińskie, gdy w danym miejscu na chwilę stracą sygnał LTE, próbują przełączyć się na starszą, nieistniejącą już w USA sieć, po czym nie potrafią wrócić automatycznie do stabilnej sieci 4G (LTE).
- Wymuszenie stałego LTE: Aby zniwelować ten problem, konieczne jest ręczne wymuszenie połączenia telefonu z siecią wyłącznie w trybie LTE. Można to zrobić za pomocą zewnętrznych aplikacji dostępnych w Google Play, na przykład Force LTE.
3. Nieznane i nieoczekiwane utraty usług
Niestety, nawet po poprawnym skonfigurowaniu częstotliwości i wymuszeniu LTE, użytkownicy telefonów chińskich marek mogą doświadczyć nieoczekiwanych i nagłych utrat usług lub zasięgu, których źródło jest trudne do zdiagnozowania (np. nagłe rozłączenia z serwerami operatora bez wyraźnej przyczyny). Tego typu usterki są najtrudniejsze do usunięcia.
4. Wnioski i Gwarancja Zwrotu Pieniędzy
Możesz używać chińskiego telefonu, jeśli test kompatybilności pasm wypadł pozytywnie, ale musisz mieć świadomość powyższego ryzyka.
Rekomendacje
Jeśli potrzebujesz 100% pewności działania i bezawaryjna łączność jest dla Ciebie absolutnie niezbędna, rekomendujemy:
- Apple iPhone (modele od X wzwyż)
- Google Pixel (wszystkie nowsze modele)
- Najnowsze flagowe modele Samsung GalaxyTelefony te są fabrycznie certyfikowane i przystosowane do pracy z sieciami w USA.
Nasza Gwarancja i Polityka Reklamacji
Jeśli mimo zastosowania wszystkich naszych wskazówek problem z działaniem usługi utrzymuje się, prosimy o natychmiastowe zgłoszenie się do naszej obsługi klienta po pomoc techniczną.
Jeśli po naszej interwencji nie uda się rozwiązać problemu, oferujemy gwarancję zwrotu pieniędzy.
⚠️ UWAGA! Ważna zasada reklamacji:
Reklamacja musi być złożona od razu, w trakcie pobytu w USA, gdy problem jest aktywny. Nie możemy uwzględnić reklamacji złożonych po powrocie do Polski, ponieważ usterki techniczne (zwłaszcza dotyczące VoLTE i zasięgu) nie mogą być potwierdzone przez operatora, gdy karta SIM nie znajduje się już w sieci amerykańskiej.
Aktualizowane na: 06/12/2025
Dziękuję!