Artykuły na: Czy moje urządzenie zadziała w USA?

Problemy z chińskimi markami telefonów w USA: Co musisz wiedzieć?

Problemy z chińskimi markami telefonów w USA: Co musisz wiedzieć?


Jeśli używasz telefonu chińskiej marki (takich jak Xiaomi, Realme, OnePlus, Oppo, Vivo czy Huawei) i planujesz podróż do Stanów Zjednoczonych, musisz mieć świadomość dodatkowych, nieoczekiwanych wyzwań. Nawet jeśli Twój telefon teoretycznie obsługuje amerykańskie pasma, mogą pojawić się poważne problemy ze stabilnością połączeń i internetem.




1. Dlaczego telefony chińskie mają problemy w USA?


Klucz do problemu leży w projektowaniu i certyfikacji. Telefony tych marek są optymalizowane pod kątem rynków europejskich i azjatyckich, natomiast rynek Ameryki Północnej (z uwagi na unikalne i restrykcyjne sieci) jest często traktowany przez producentów jako drugorzędny lub pomijany.


  • Brak Certyfikacji: Amerykańscy operatorzy (jak AT&T czy Verizon) wymagają ścisłej certyfikacji i testów urządzeń. Chińskie telefony tej certyfikacji nie posiadają.
  • Oprogramowanie nieprzetestowane na USA: Operatorzy w USA całkowicie wyłączyli starsze sieci 2G i 3G, co oznacza, że połączenia głosowe muszą być realizowane przez technologię VoLTE (Voice over LTE). Oprogramowanie telefonów chińskich, choć wspiera VoLTE, rzadko jest testowane pod kątem pełnej i stabilnej współpracy z restrykcyjnymi sieciami w Stanach Zjednoczonych.




2. Dwa najczęstsze problemy techniczne


Problemy z chińskimi urządzeniami w USA są przewidywalne i dotyczą dwóch kluczowych obszarów: połączeń głosowych i stabilności połączenia LTE.


A. Blokada funkcji VoLTE i niemożność dzwonienia


Najczęściej spotykanym problemem jest całkowita blokada lub niepoprawne działanie funkcji VoLTE, co uniemożliwia wykonywanie i odbieranie połączeń głosowych.


  • W niektórych modelach (np. Realme), funkcja VoLTE może być fabrycznie zablokowana na poziomie systemowym dla regionów spoza Ameryki Północnej. W takiej sytuacji nie zadzwonisz, mimo że internet działa poprawnie.
  • Wymagana zaawansowana konfiguracja: W niektórych przypadkach, odblokowanie VoLTE wymaga długotrwałego i skomplikowanego procesu konfiguracji, dostępnego tylko dla zaawansowanych użytkowników. Może on wymagać użycia zewnętrznych narzędzi, takich jak Pixel IMS i Shizuku. Jest to procedura obarczona ryzykiem i my jako obsługa klienta nie jesteśmy w stanie jej przeprowadzić zdalnie.


B. Utrata połączenia LTE i brak automatycznego powrotu


Często telefony chińskie, gdy w danym miejscu na chwilę stracą sygnał LTE, próbują przełączyć się na starszą, nieistniejącą już w USA sieć, po czym nie potrafią wrócić automatycznie do stabilnej sieci 4G (LTE).


  • Wymuszenie stałego LTE: Aby zniwelować ten problem, konieczne jest ręczne wymuszenie połączenia telefonu z siecią wyłącznie w trybie LTE. Można to zrobić za pomocą zewnętrznych aplikacji dostępnych w Google Play, na przykład Force LTE.




3. Nieznane i nieoczekiwane utraty usług


Niestety, nawet po poprawnym skonfigurowaniu częstotliwości i wymuszeniu LTE, użytkownicy telefonów chińskich marek mogą doświadczyć nieoczekiwanych i nagłych utrat usług lub zasięgu, których źródło jest trudne do zdiagnozowania (np. nagłe rozłączenia z serwerami operatora bez wyraźnej przyczyny). Tego typu usterki są najtrudniejsze do usunięcia.




4. Wnioski i Gwarancja Zwrotu Pieniędzy


Możesz używać chińskiego telefonu, jeśli test kompatybilności pasm wypadł pozytywnie, ale musisz mieć świadomość powyższego ryzyka.


Rekomendacje


Jeśli potrzebujesz 100% pewności działania i bezawaryjna łączność jest dla Ciebie absolutnie niezbędna, rekomendujemy:


  1. Apple iPhone (modele od X wzwyż)
  2. Google Pixel (wszystkie nowsze modele)
  3. Najnowsze flagowe modele Samsung GalaxyTelefony te są fabrycznie certyfikowane i przystosowane do pracy z sieciami w USA.


Nasza Gwarancja i Polityka Reklamacji


Jeśli mimo zastosowania wszystkich naszych wskazówek problem z działaniem usługi utrzymuje się, prosimy o natychmiastowe zgłoszenie się do naszej obsługi klienta po pomoc techniczną.


Jeśli po naszej interwencji nie uda się rozwiązać problemu, oferujemy gwarancję zwrotu pieniędzy.


⚠️ UWAGA! Ważna zasada reklamacji:

Reklamacja musi być złożona od razu, w trakcie pobytu w USA, gdy problem jest aktywny. Nie możemy uwzględnić reklamacji złożonych po powrocie do Polski, ponieważ usterki techniczne (zwłaszcza dotyczące VoLTE i zasięgu) nie mogą być potwierdzone przez operatora, gdy karta SIM nie znajduje się już w sieci amerykańskiej.


Aktualizowane na: 06/12/2025

Czy ten artykuł był pomocny?

Podziel się swoją opinią

Anuluj

Dziękuję!